Comunicació d’empleats amb discapacitat
Durant el primer trimestre de l’any s’han de comunicar a l’administració els llocs de treball coberts per persones amb discapacitat.

Si la vostra empresa té 50 treballadors o més, esteu obligat a contractar un 2 % d’empleats amb discapacitat (es considera persona amb discapacitat la que té reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33 %). A aquest efecte, per a determinar si teniu 50 o més treballadors, heu de calcular la mitjana de la vostra plantilla dels 12 mesos anteriors.
Doncs bé, la llei us imposa una altra obligació, la qual heu de complir fins el proper 31 de març com a molt tard. En concret:
- La vostra empresa té l’obligació de comunicar a l’Oficina d’Ocupació, dins del primer trimestre de l’any, els llocs de treball que ha cobert amb persones amb discapacitat, així com aquells llocs que, per les característiques que tenen, quedin reservats a aquest col·lectiu.
- Per a complir aquesta obligació, presenteu un escrit que indiqui el lloc de treball, el nom de l’empleat i la data en què el vau contractar. En algunes comunitats autònomes, com el País Basc, aquesta comunicació es pot dur a terme de manera telemàtica.
CONTINGUT RELACIONAT
-
Excedència per a la cura dels fills i treballar en una altra empresa
Un treballador va sol·licitar una excedència per tenir cura d'un fill menor de tres anys. No obstant això, l'empresa ha descobert que treballa per a una altra empresa.
-
Contractació d'estrangers
Si una empresa contracta a treballadors estrangers en situació irregular, això tindrà conseqüències en matèria de Seguretat Social i de drets laborals...
-
Compte amb l'acomiadament pactat
Si un treballador obliga l'empresa a acceptar un acomiadament, pot aquesta revertir la situació i evitar sancions?
contingut exclusiu